Hvor ligger Ringdalshytta og hvordan komme seg dit.

Ringdalshytta ligger i Gjerdrum kommune, rett nord for grensen til Skedsmo.

På fots eller sykkel på barmark:

Fra Tæruddalen går det stier på begge sider av Høgsmåsan, avstanden er ca. 4,5 km uansett hvilken av de to du velger.  Begge disse stiene kan ha fuktige partier, så husk godt fottøy!

Følger man Ringdalsveien (stengt med bom) fra Solberg er det grusvei fram til ca. 1,5 km fra Ringdalshytta, deretter sti som også kan ha noen fuktige partier. Fin bilfri sykkeltur med små barn innover langs Ringdalsveien, men dårlige parkeringsmuligheter ved utgangspunktet.

Drar man videre langs Solbergveien mot Nittedal kan man svinge inn Langgata, der man i enden av veien finner flere stier som fører inn mot Ringdalshytta. Kart og kompass/GPS anbefales!

Fra Gjerdrum er det enkel adkomst langs Ringdalsveien (stengt med bom), med grei grusvei hele veien, riktignok med litt grov grus. Parkeringsmulighet ved bommen. Vi anbefaler også denne veien hvis man vil ta en bilfri sykkeltur med små barn, eller triller barnevogn. Husk bomavgift ved Harasletta for å kjøre inn til Ringdalsveien!

Hvis du vil prøve en annen, kanskje litt mer krevende variant, kan du parkere ved alpinbakken i Kniplia. Derfra går du opp hovedtraséen og fortsetter på blåmerket sti. Ta til venstre i stikrysset etter ca. 1 kilometer, her er det skiltet mot Ringdalshytta. Ta til venstre når du kommer fram til Ringdalsveien, og fortsett til Ringdalshytta. Det er flott utsikt over Romerikssletta fra toppen av alpinbakken! Det går an å gjøre dette til en rundtur via Ulvedalen, men vær oppmerksom på at det her er skytebane, slik at du må unngå skyteområdet.

På ski:

Når det er skiføre er det løypa mellom Tæruddalen og bommen på Ringdalsveien i Gjerdrum som gjelder! Både på Skedsmosiden og Gjerdrumssiden er det flere forskjellige løypevalg, men akkurat forbi Ringdalshytta går bare denne løypa. Se og også her for mer informasjon.